3/8 treinreis en raften

3 augustus 2018 - Sigiriya, Sri Lanka

Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van het mooie uitzicht wat world's end ons had geboden. Het uitzicht was fantastisch, de bedden dramatisch. Daar zijn we niet rouwig om. Hopelijk is het volgende bed beter. Deze accommodatie deed ons wel heel erg aan Ierland denken, schitterende omgeving,  mensen heel aardig, maar het huis flink achterstallig en heel veel rotsen en stenen trappen die van keien gemaakt waren. Dat hadden we in Glengariff ook.
We gingen vanmorgen met de trein, van Haputale tot Nanu-Oya, dit waren zes haltes door een schitterend decor van natuur, theevelden, watervallen  en kleine dorpjes. De trein sukkelde op een drafje van de ene halte naar de andere halte. Bij deze trein kan je ook prima je hoofd uit het raam steken en uit de deuropening hangen. Een erg leuke ervaring.
Na de treinreis stond Hema ons weer op te wachten om ons naar de raftplek te brengen. Onderweg nog even geluncht bij een locale thee restaurant,  Nigel is helaas niet helemaal fit, en eet dan ook weinig.  Hij wilde wel graag een appel en cola, hopelijk is het snel over en is het de spanning voor het raften.
Precies op tijd kwamen  we aan bij het raften, kwamen we dezelfde Nederlanders tegen, die we al meerdere keren hebben gezien. Dat is wel heel gezellig. Zeker omdat we met zijn negenen in één boot gingen raften. Zwemvesten en helmen op en gaan. Eerst een stukje met een open vrachtautootje, en daarna via een lange oneffen trap lopen naar het water. Daar werden de slippers vastgemaakt aan de boot en alle andere losse spullen in een waterdichte tas gedaan. Toen we allemaal zaten hebben we eerst een stukje 'droog' geoefend en toen kon de pret beginnen. Wat was het GAAF. Zelfs nigel die het in het begin spannend vond, heeft ontzettend genoten. Er waren een paar kleine stroomversnellingen waardoor het water de boot in gutste, maar veel stukken waren prima te doen, we mochten zelfs nog een stuk zwemmen  naast de boot. Super om meegedreven te worden. Helaas was het te snel voorbij en kwamen  we bij onze accommodatie uit. Hier waren net drie mannen zich aan het wassen, dat zijn wij helemaal niet gewend. Nadat we ons hadden aangemeld werden we naar onze boomhutten gebracht, wederom een gave locatie, aan de stromende rivier, die wel heel veel herrie maakt (benieuwd of we straks kunnen slapen). In onze kamer één tweepersoonsbed met een klamboe erover, geen ramen, een regenval als douche met waarschijnlijk water uit de rivier, super leuk. Eenmaal een beetje opgefrist  zijn we naar de gemeenschappelijke ruimte gegaan. Daar kwamen we de andere Nederlanders weer tegen. Danny, Marielle, Demi en Britt. Gezellig met elkaar spelletjes gespeeld en samen   gegeten,  uiteraard weer locale rijsttafel.  Dit keer wel met kippensoep en ijs toe.
Nigel had tijdens het raften wel weer even een opleving, maar tijdens het eten toch weer beroerd. Nog even kort de grote dalmutti gespeeld, maar daarna lekker gaan slapen. Hopelijk is morgen iedereen weer fris en fruitig, dan gaan  we olifanten wassen!!!

1. Margreet:
    4 augustus 2018
    Wauw wat een super gave reis!!!
  2. Jos:
    4 augustus 2018
    Hopelijk is Nigel snel weer wat opgeknapt.
  3. Harold Zwaartman:
    4 augustus 2018
    Super om te volgen. Nigel die weinig eet...nog nooit meegemaakt. Sterkte.