9/8 laatste dag in Trincomalee

9 augustus 2018 - Trincomalee, Sri Lanka

Om half 6 ging vanmorgen de wekker, zodat Linda, Ian, Sanne en Nigel op zoek konden gaan naar dolfijnen en walvissen.  Bob durfde het niet aan, ivm eventueel zeeziek worden. Ondanks dat het nog wel heel vroeg was, hadden we er wel erg veel zin in! Toen we op het strand aankwamen waren ze al bezig om de boot gereed te maken. We hadden een eigen boot met een eigen kapitein. Uiteraard moesten we wel weer even helpen om de boot in de zee te krijgen, erin is gelukkig makkelijker dan eruit. Wat was het begin al prachtig, de zon die net opkwam en schitterde op het water en de diverse vissersboten op het water, wow. Na heel hard te hebben gevaren langs de kust, gingen we wat meer de zee op. Daar lagen al diversen boten te kijken of ze iets zagen. Ian had de dolfijnen als eerste in de gaten, wow, meerdere dolfijnen die naast elkaar zwommen. Doordat er gelijk heel veel boten kwamen kijken waren we ze weer kwijt. Dan nog maar wat verder de zee op en afstand nemen van de andere boten. Onze kapitein ging zingen en dat leek te werken, we hebben namelijk heeeel veeeel dolfijnen gezien en zelfs vier keer een aantal walvissen, zo GAAF! Dat schijnt best uniek te zijn, dat je überhaupt één keer walvissen ziet, dat is al bijzonder en wij zagen ze gewoon vier keer. Super cool! Nadat er minder dolfijnen waren te zien en de tijd er ook weer op zat gingen we terug naar het strand, lekker tegen de golven in, wat kan zo'n boot dan klappen maken, gelukkig waren we al iets gewend wat betreft de wegen hier, maar dat gestuiter op het water, super! Alleen de beenruimte was wat beperkt. Ben blij dat we maar met zijn vieren in de boot zaten. Eenmaal vlakbij de kust moesten we ons schrap zetten, de kapitein ging heel veel gas geven en vaarde recht op het strand af, met een mooie schuif vaarde we zo het strand op! Nog meer wow! Het strand is namelijk zo'n anderhalve meter hoger dan de zee.
Na onze tocht Bob wakker gemaakt, het was tenslotte al acht uur. Vandaag al vroeg aan het ontbijt om daarna lekker te relaxen bij het zwembad. Rond lunchtijd nog even Trincomalee  ingeweest met de tuk tuk en daar heerlijke gekruide pizza's gegeten, denk dat ik thuis ook maar wat gekruide ga koken (vind zelfs mijn rooibosthee een beetje flauw/smaakloos). Ian is ook even naar de kapper geweest met Bob en wij hebben nog wat inkopen gedaan bij de supermarkt (kokosolie voor de haren van de dames, dat lijkt steeds meer op touw). We wilden naar de H&H (H&M in Nederland ) maar helaas deze winkel was dicht. De rest van de dag bij het zwembad gechilled.
Hema was rond zeven uur weer bij het hotel om het programma voor morgen door te nemen. Hij had het ook fijn gehad, om even bij zijn gezin te zijn.
Tijdens het eten hebben we even geproost op die ouwe, dankzij hem zitten we nu in Sri Lanka. Vandaag is het alweer zes jaar geleden dat hij is overleden. Zag er gezellig uit, vier bierdrinkers en één aan de gingerbier.  Dat we het leven maar mogen vieren!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tony Zwaartman:
    9 augustus 2018
    Weer een mooie dag achter de rug en weer leuk om de verhalen te lezen ..
    Proost op die ouwe
  2. Margreet:
    9 augustus 2018
    Zo is het!! Proost!!
  3. Lia:
    10 augustus 2018
    Weer 'n superdag zeg...dolfijnen en zelfs walvissen spotten!
    Durf bijna niet te zeggen, maar over 4 dagen weer thuis.
    Wat zal dat omschakelen zijn...voor velen ook weer fijn jullie in de buurt te hebben. Nog maar fff met z'n vijven intens genieten.
    Dikke xxxxx