13/8 terugreis naar huis

13 augustus 2018 - Düsseldorf, Duitsland

Vanmorgen al vroeg opgestaan om helaas dit mooie land te moeten verlaten. Na drie weken is het weer tijd om naar huis te gaan.
Na het ontbijt heeft Hema ons naar het vliegveld gebracht, daar afscheid van elkaar genomen. Wel heel raar na drie weken intensief met elkaar optrekken elkaar nu niet meer te zien, geen taxi chauffeur die verteld hoe laat we ergens heen gaan, die ons overal brengt en het één en ander verteld over dit mooie land. Wat gaan we dit land missen, de gastvrijheid, de vele mensen achterin een open laadbak van vrachtauto's, de natuur, Hema en zelfs het gekrioel op de weg, met allerlei loslopende dieren. We hebben een fantastische reis gehad en nu het einde nadert, laten we veel dingen nog een keer de revue passeren. Ook zullen wij nog vaak het reisverslag terug gaan lezen, want wat hebben we een hoop beleefd en zo fijn om dit met ons gezin te mogen beleven. Deze herinneringen pakt niemand ons meer af!

Het inchecken en de vluchten gingen allemaal heel voorspoedig. Toch wel fijn dat we nu overdag reizen en geen nachtvlucht hebben met huilende baby's.  De huilende baby's hadden we nu ook, maar als je lekker film aan het kijken bent dan is het prima te handelen. Ook de aansluiting op de grote Airbus 380 op Dubai ging allemaal heel voorspoedig, we hadden net aan tijd voor een sanitaire stop en toen konden we alweer het vliegtuig in. Na heel veel films en goede service stonden we om 19:10 weer op Europese bodem. De taxi naar de lange termijn parkeerplaats was zo geregeld, alleen voordat de koffers kwamen duurde dat wel even. Ian zijn koffer kwam als eerste, maar de andere vier koffers duurde heeeeel lang. Rond half 9 konden we eindelijk met de taxi naar onze auto. Onderweg nog even langs de Mac drive gereden en in Schiedam Ian afgezet bij Eline en Tomas daar opgehaald. Rond half 1 waren we weer thuis in de Indische Oceaan i.p.v aan de Indische Oceaan. Toch zo'n 8400 km verschil, tussen twee woordjes in en aan.

1. Ingrid:
    16 augustus 2018
    Dank voor het meegenieten van jullie mooie reis. Fijn jullie het zo geweldig hebben gehad en kunnen terugkijken op een hele bijzondere reis. 😘
  2. Bernardina:
    16 augustus 2018
    Wat een bijzonder mooie reis hebben jullie gemaakt.
    Bedankt dat ik mocht meegenieten van jullie belevenissen.
    Nu lekker nagenieten.