4/8 olifanten en Kandy

4 augustus 2018 - Sigiriya, Sri Lanka

Vanmorgen al vroeg ons bed uit ivm een drukke dag. Na een redelijke nacht voor de meeste van ons (de rivier maakte wel erg veel herrie en slapen onder een klamboe is ook een hele ervaring) even snel ontbeten en daarna op naar de olifanten! Nigel is helaas nog steeds niet fit, ors en norit gegeven,  hopelijk helpt dat. Na een rit van bijna twee uur, qua km maar korte stukjes, maar gemiddeld rijden we rond de 40 a 50 km per uur (structureel). Zijn we aangekomen bij de millennium elephant foundation,  dit is een organisatie die goed weet hoe je toeristen kan laten betalen, ach we hadden het er graag voor over. We hebben gereden op een olifant, wat een ervaring! Harde huid, harde botten en best hoog. Olifanten kunnen tot 300 kilo dragen  en hier deden ze dekentjes over de rug en geen grote constructies, zodat de huid intact blijft. Klein rondje gelopen en daarna een mandje fruit gegeven aan 'onze' olifant.  Toen mochten we een andere olifant wassen  in de rivier, nog een super ervaring, de olifant klapperde met zijn oren, zwaaide met zijn staart en spoot met zijn slurf water op zich, waardoor wij ook nat werden, dikke pret! Nog een magneetje gekocht met onze naam en nog wat informatie gekregen in het museum en toen was het weer tijd om te gaan. (Nigel heeft gelukkig even een opleving gehad, zodat hij het toch ook heel leuk vond)
Eenmaal weer in de bus zijn we naar Kandy gereden, Dit stond niet op het programma,  maar we reden er bijna langs, dus Hema wilde het ons wel laten zien. Wat een drukte in Kandy,  normaal krioelt het al op de weg, maar daar helemaal. Bij een houtsnijder een rondleiding gehad en geluncht. Ze hadden er hele gave olifanten,  alleen wij  vonden het veel te duur. Degene die ik mooi vond, was 40.000 roepies, of te wel ruim 200 euro. Dan mag het handwerk zijn, maar dan nog. Wie weet wat we nog gaan tegenkomen.
De lunch was een buffet, maar niet zo lekker en best prijzig, duidelijk dat ze in de stad andere tarieven hanteren. Daarna naar een hoog punt gereden zodat we overzicht over de stad hadden. De tempels gezien, de Kandylake en de kinderen hebben onderhandeld met een koopman over een olifant. Maar na wat overleg en veel lachspieren, we mochten niet weg  van ze, zijn we zonder koop weggereden.
Na weer een heel stuk afgelegd te hebben, stopte Hema bij een kruiden en plantentuin,  waar ze kruiden verkopen en zalfjes/olie met medicinale  werking. Het leek wel tell sell,  bij alles zij hij dat we het niet hoefde te kopen, maar wel op een manier dat je eigenlijk geen nee kon zeggen.  We kregen ook nog een stevige hoofd massage,  dit zalfje was goed tegen hoofdpijn, maar we kregen  er juist hoofdpijn van... ook nog een presentatie gehad, maar toen we de vrijblijvende massage afsloegen , stopte onze tell sell man ermee, we waren geen interessante klanten. Toch nog een potje aloë Vera  gekocht en toen konden we onze reis vervolgen.
Rond half 7 kwamen we aan bij ons hotel, Wewa Addara, in het donker ziet het er ook weer mooi uit. Even kort relaxen op de kamer, (de airco op één van de kamers lekt, er is al kort naar gekeken, morgen nog maar even wat van zeggen) en toen we naar de eetzaal gingen kwamen  we Danny,  Mariëlle,  Demi en Britt weer tegen.  Gezellig!  Wij hebben heerlijk culinair vijf gangen gegeten, maar Nigel heeft een paar patatjes op. Na het eten kreeg Nigel een drankje wat goed voor zijn maag was, koffie met limoen....blehhhh. Nigel zijn maag kwam ook gelijk in opstand. Dan maar lekker naar bed, en we hopen dat hij morgen weer fit is. Al heb ik daar nu nog een hard hoofd in. Morgen nog één druk programma en dan mogen we bijna een paar dagen relaxen bij het strand. Het zijn toch hele intensieve dagen, met veel indrukken en soms wat gebroken nachten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. C Mostert:
    4 augustus 2018
    Hele mooie reis verhalen!!
    Jammer dat Nigel niet zo erg lekker is.
    Maar ja, al dat "vreemde" eten, is niet bevorderlijk voor je darmen.
    Geef hem maar een knuffel van ons, misschien helpt dat!!
    Ook de rust dagen die er aan komen, helpen wel.
    Liefs van ons voor jullie allemaal.
  2. Margreet:
    5 augustus 2018
    Beterschap voor Nigel! X
  3. Linda Sentse:
    6 augustus 2018
    Geweldig om al jullie belevenissen mee te lezen. Druk programma en al heel veel gezien, leuk hoor. Hopen dat Nigel snel weer opknapt en dat jullie de komende dagen nog heerlijk kunnen genieten.