5/8 Sigiriya en Lionrock

5 augustus 2018 - Sigiriya, Sri Lanka

Nigel heeft vanmorgen gelukkig weer wat gegeten, ook heeft hij een goede nacht gehad. Na het ontbijt gingen we de welbekende Lionrock beklimmen. Dit was een trip van 3 uur waarin er vooral trappen naar boven gelopen moesten worden. We hadden vanmorgen al besloten dat Bob met Nigel bij het hotel zou blijven, aangezien het naar boven lopen iets teveel energie van nigel zou kosten.  Hema stelde voor om Nigel  bij hem achter te laten, zodat wij In ieder geval de berg op konden.  In de tijd dat wij de berg beklommen hebben zij met een balletje overgegooid, gedamd en zich heel erg verveeld, aldus Nigel. Bij de Lionrock gingen we eerst een museum in, waar Sanne nog werd aangekleed om als Sri Lankaanse vrouw water te gaan halen. Dit was erg grappig.
Na het museum liepen we richting de Lionrock, eerst via allerlei verdedigingsopties en reünies.  Ook kwamen we heel veel aapjes tegen. Eenmaal bij de rots moesten we met heel veel trappen naar boven, 20 meter voordat we de top bereikten, kreeg Sanne last van de hitte en haar hoogtevrees. Ze werd licht in haar hoofd en kreeg het gevoel dat ze moest spugen. Na even te zitten op de trap en wat te drinken besloot Bob een koekje voor haar te pakken. Binnen een seconde renden twee apen op Bob af en gristen de koekjes uit zijn handen, hij vond de apen na deze ervaring toch een stuk minder schattig. Eenmaal boven gekomen knapte Sanne snel weer op en zagen we een geweldig uitzicht. Dit uitzicht was totaal anders dan we al gezien hadden doordat het hier zowat plat was. Hier moest wel een groot kasteel hebben gestaan, wat was dit groot. De resten van het kasteel uit het jaar 460 waren zeer indrukwekkend. Linda en Sanne hebben nog even hun voeten laten afkoelen in een stukje water. De klim naar beneden was vooral indrukwekkend door de vele apen om ons heen die totaal niet bang voor ons waren. Wat was deze totale klim stijl en achteraf zeker een goed besluit geweest om Nigel niet mee te nemen. Uiteindelijk beneden hebben we nog wat leuke souviniers aan de haak geslagen.
Toen we Nigel hadden opgepikt bij het hotel zijn we lekker gaan lunchen bij een familiebedrijf Sigiriya café. We werden hier bediend door een lief klein meisje, ze leek 10 jaar maar we denken dat ze 15 was.
Vervolgens hadden we de ervaring van ons leven. We gingen met een ossenkar een stukje rijden, laten we het erop houden dat dieren in Nederland niet zo behandeld mogen worden. Hierna staken we met een ontzettend schattig bootje een meer over. Vlak voordat we aan de overkant waren werden er waterlelieknoppen uit het water gehaald en omgevormd tot mooie kettingen voor ons allemaal. Eenmaal op de kant kwam Hema aanzetten met een hoedje gemaakt van een waterlelieblad, het leek net op het hoedje van Peter Pan. Deze heeft Nigel dan ook niet meer afgezet. We liepen richting een schattig huisje waar een vrouwtje ouderwets een soort brood voor ons ging maken. Ze vroeg aan ons of wij met een grote stamper de rijst wilden stampen. Ze deed het voor, en dit probeerde wij zo goed mogelijk na te doen, dit viel alleen niet mee. We hebben wel hel er hard gelachen,  het begon met Ian die John Cena na deed. Vervolgens kwam Hema aanzetten met een peervormig fruitstuk die geluid maakte als een rammelaar. Hier begon Hema op te drummen terwijl Nigel erg grappig danste met de grote stamper. Sanne moest huilen van het lachen en ook het kleine vrouwtje moest heel veel lachen. Vervolgens zijn we met tuk tuks terug naar de bus gegaan, die ons weer naar het hotel bracht. Hier hebben we heerlijk uitgerust en gezwommen in het groene zwembadwater. 'S-avonds  hadden we weer een culinaire maaltijd, dit keer was het seafood, lagen er allerlei zeedieren op ons bord, onder andere een volledig krabje. Hoe moet je dat nou eten? Het was weer een dag die veel te snel voorbij ging!

1. Mellanie:
    6 augustus 2018
    Wat een super gave reis en je hebt straks een mooi herinneringenboek met alle blogs! Nog heel veel plezier!!