31/7 Udawalawe

31 juli 2018 - Udawalawa, Sri Lanka

Vandaag eerst een beetje mogen uitslapen, tot max 9 uur. Is voor ons doen geen uitslapen, maar we willen hier ook wel wat zien en daarbij is het ontbijt maar tot 10 uur. Na het ontbijt hebben de kinderen eerst even lekker gezwommen en konden wij even relaxen. Wat een mooie logde is Nil Diya Mankada (wat betekend, olifant overgangsgebied) allemaal torentjes  waar 4 kamers gevestigd zijn, met in het midden het restaurant en het zwembad. Ook hebben ze er diversen hangmatten en speelatributen waaronder touwen tussen de bomen.

Om half 12 gingen we met Hema naar het olifantenweeshuis, waar baby olifanten gevoed worden. Onderweg kwamen we al één olifant tegen langs de weg, Hema vertelde ons dat deze olifant wel het stuwmeer overzwemt omdat hij weet dat hij langs de weg eten krijgt, ook al staat er een bord langs de weg, voer de olifant niet, op de terugweg stonden we zelfs oog in oog met deze olifant.  Na wat foto's naar het olifantenweeshuis gereden. Wat was dat leuk! Denk dat we wel 50 jonge olifanten hebben gezien, die eerst eten kregen en daarna nog bladeren mochten eten en ook konden we zien hoe hun persoonlijkheid was en hoe ze met elkaar communiceerden.  Dit hadden we echt niet willen missen. Na de voorstelling gingen we terug naar het hotel voor de lunch, om daarna ons klaar te maken voor de 4x4 drive jeep safari door het Udawalawe National Park. Wat was dit GAAF!!! Wat een geluk hebben wij gehad, we hadden tijdens het ontbijt mensen gesproken die de ochtendsessie hadden gedaan en zij hadden alleen op het eind nog wat olifanten gezien, maar wij hebben er heel veel gezien, veraf, dichtbij, met jongen, in groepen (de vrouwtjes), alleen (de mannetjes), zelfs één mannetje liep vlak langs onze jeep, zo cool! Verder hebben we gezien: de ibisvogel, een groen en blauw vogeltje, heel veel buffels ook met jongen, aapjes, de zeearend, heel veel krokodillen, hagedissen, kameleon, heel veel pauwen en nog heel veel andere vogels. Ook waren er op één  terrein heel veel vuurtjes, dat schijnen ze express te doen, zodat de dode takken weggaan en de toeristen beter de dieren kunnen zien, maar het voelde heel onnatuurlijk aan. Sowieso bijzonder dat het vuur niet overslaat. Na drie uur hebben we heel veel dieren gezien, kuilen gevoeld en wind in onze gezicht gehad. Wat een super ervaring.  Eenmaal terug nog even gezwommen en gedineerd. Wederom een super dag. Morgen er weer op tijd uit, dan gaan we weer reizen. Hopelijk daar ook iets betere WiFi, is wel zo makkelijk voor de foto's  te uploaden.