29/7 surfen

29 juli 2018 - Mirissa, Sri Lanka

Wat een top dag! Het wordt bijna cliché, maar we weten nu al niet meer wat er tot nu toe het leukste is. En er gaan nog zoveel leuke dingen komen. Vandaag hadden we nog een relaxdag in Mirissa en we besloten dat de kinderen mochten leren surfen. Wat een pret, eerst even droog oefenen voordat ze het water op gingen. Begeleid door 2 surfduds. Maar na een uur hadden ze alledrie er een paar keer op gestaan. Echt super leuk om te kijken, en wij waren super trots op onze kanjers. Nigel was na afloop wel een beetje geblesseerd, maar nadat er verse aloë Vera op zijn buik was gesmeerd, ging het gelukkig weer snel beter (beetje geïrriteerd door steeds met zijn blote buik op de surfplank te liggen). Na dat we klaar waren sijn we nog langs the fishingman gereden. Deze mannen zitten op een paal te vissen. Speciaal voor ons klom er een man op dr paal zodat we tegen betaling foto's konden maken. Er zat al één man op een paal, nadat we klaar waren met de foto's maken, bleef deze man zitten terwijl de andere man werr van zijn paal afklom. Volgens Hema is het allemaal fake, alleen in de ochtend of eind van de middag wordt er vis gevangen. Terwijl we nog even staan te kletsen heeft the fishingman beet! Zo gappig,, dat we precies deze toevalstreffer meemaken. Daarna bij een local tentje lunchen. Hema dacht dat we ook local wilden eten, maar dat was een misverstand. Hema en Linda hebben wel local gegeten, noodles met Mutton, volgens Hema was dat geit, maar het waren net uitgebakken spekjes. De pizza's en spaghetti waren ook erg lekker. Sowieso erg leuk om te eten tussen toeristen en locale bevolking. De locale bevolking eet hier met hun rechterhand, al eten wij misschien ook graag met onze handen, vinden we dit gebruik er toch een beetje onsmakelijk uit zien.
Daarna wilde Nigel graag terug naar het hotel ivm het zwembad, maar Sanne wilde graag nog wat zien. Daarom zijn we nog even naar de haven gereden, daar moesten we 25 roepie pp betalen of te wel 12 cent..., En nu konden we alle kleurrijke boten zien. Er waren ook heel veel mensen aan het werk om de visnetten te repareren. In Sri Lanka lopen ook veel zwerfhonden en enkele zwerfkatten, en Nigel wilt ze het liefst allemaal knuffelen en aaien, maar dat mag hij helaas niet.
Als afsluiting van de dag toch nog lekker gezwommen in de zee en het zwembad. Het dineren mochten we op het balkon doen, wat heerlijk is dat. Tot slot nog een spelletje Skibbo en een potje pool. Morgen verlaten we dit paradijs weer om naar onze volgende bestemming te rijden. Zijn heel benieuwd waar we nu terecht gaan komen.

1. Lia:
    29 juli 2018
    Pordikkie wat leuk allemaal en dat jullie er zo van genieten! Dan geniet ik mee...
  2. Edith:
    29 juli 2018
    Wat een ontzettende leuke dingen doen jullie en hebben jullie al gedaan. En dat terwijl jullie nog maar een paar dagen weg zijn. Echt een hele bijzondere reis.
    Geniet er nog maar geel verl van.
    Veel liefs, Edith