26/7 kanotocht

26 juli 2018 - Madampe, Sri Lanka

26/7

Vanmorgen gestart met een traditioneel Sri Lankees ontbijt, een soort noodles (springhumus) met een curry waar 5 eieren in zaten. Daarbij hadden we nog een vol bakje sambal achtig, alleen Linda ging dit eten. Verder hebben we allemaal zitten smikkelen van het ontbijt. We krijgen bij elke maaltijd ook nog vers fruit, waaronder ananas, hmmmm! Dat smaakt goed.
Na het ontbijt gingen we op weg naar de startplek voor onze kanotocht over de Mahaweli rivier. Dit was wel een grappige ervaring, we hadden allemaal geen horloge of mobiel, maar de bedoeling was dat we één uur stroomafwaarts zouden varen, dan draaien en dan weer een uur terug varen, is toch wel knap zonder tijd. Toch maar een mobiel meegenomen en in één van de waterdichte tonnetjes gedaan. We kregen uiteraard allemaal een zwemvest aan en er werd ons verteld dat we echt niet mochten zwemmen, want het was soms 16/60 meter diep. We laten de diepte maar een beetje in het midden. Zwemmen leek ons niet zo'n goed idee, niet vanwege de diepte, maar de boomstronken net onder het oppervlakte leken ons wat minder. Uiteraard bleef een watergevecht niet uit. De omgeving vanaf het water was prachtig! Veel groen, af en toe wat plaatselijke bevolking die naar ons keek/zwaaide. Weet ook niet voor wie wij meer een attractie zijn, wij vinden hun bijzonder en hun vinden ons een bont gezelschap. Sowieso vinden we de bevolking erg vriendelijk en behulpzaam. Hopelijk merken we dat in heel Sri Lanka, aangezien we nu in een niet heel toeristisch gebied zitten.
Eenmaal terug bij het startpunt hebben we nog wat gedronken en een klein beetje opgedroogd om daarna nat in Hema zijn nieuwe bus te stappen. Terug bij Nature View was het tijd voor een frisse duik en een heerlijke lunch. De eigenaar heeft hiervoor 25 jaar bij een Nederlands stel gewerkt en daar geleerd hoe hij bitterballen moest maken. Lekker!!! Ook hadden we bij de lunch pittige knakworstjes en mini bananen, wat vonden de kids die lekker, het leek wel of ze uitgehongerd waren, was gewoon een beetje beschamend hoe onze kinderen de mini bananen aten. Gelukkig vinden de eigenaren ons erg leuk, kunnen we ons af en toe een beetje (mis) gedragen.
De rest van de dag mochten we nog lekker chillen en zwemmen. Er zijn vandaag wat nieuwe Nederlanders bijgekomen, dat is wel erg gezellig, nadat we gisteren het rijk alleen hadden. De kinderen hadden gelijk aansluiting met twee meiden uit Wijk bij Duurstede Kaya en Cyann. Ze hebben heerlijk spelletjes gespeeld.
Vanavond eten we sweet sour chicken en morgen moeten we er vroeg uit om naar onze volgende accommodatie te gaan. Om 7 uur komt Hema ons ophalen, dus dat wordt wekker zetten. We zullen deze plek gaan missen, al zijn we ook nieuwsgierig wat er nog meer gaat komen!

1. C Mostert:
    26 juli 2018
    Nog maar net weg en nu al zoveel leuke dingen gedaan.
    Geweldig en wij vinden het heel leuk om jullie verhalen en foto's te lezen en te zien.
    Kijken weer uit naar het volgende verhaal.
    Hier nu heel warm, meer dan 32 graden.
  2. Lia:
    26 juli 2018
    Wat ziet het er allemaal heerlijk uit...fietsen, lekker eten, zwemmen, kanoën...in Kijkduin om 18.16 uur 34 graden 😨
  3. Edith:
    26 juli 2018
    Wat ontzettend leuk om jullie verhaal te lezen. Geniet er nog heerlijk van. Tot een volgende keer. Liefs, Edith