24/7 Reisdagen

24 juli 2018 - Madampe, Sri Lanka

24/7

Onze reis naar Sri Lanka toe hebben we volbracht. De autoreis ging voorspoedig en na een laatste stop bij de Mac waren we keurig op tijd op het vliegveld van Düsseldorf.  Nog even een rondje lopen voordat we konden inchecken,  wat kunnen er veel mensen in de Airbus A380 van Emirites, uiteraard moeten deze mensen ook nog allemaal even inchecken, met het gevolg dat er een behoorlijke wachtrij ontstond. Maar uiteindelijk ging eigenlijk alles best voorspoedig. Eenmaal in het vliegtuig hebben we ons verbaasd over de luxe. Wat een heerlijkheid, beenruimte, een heel mooi ice scherm voor ons, waarop we konden gamen, film kijken, radio luisteren en nog veel meer. Slapen lukte niet echt, we hadden of te veel te zien of helaas 2 baby's achter ons die ook de slaap niet konden vatten. Eenmaal in Dubai keken we onze ogen uit, wat een mensen en dat om 6 uur 's-morgens, ook heel veel pracht en praal, ook waren we toch wel heel erg moe, dus lekker ongemakkelijk geslapen op een stoel, eenmaal in het volgende vliegtuig hebben we wel vooral heel veel geslapen. Dit vliegtuig was ook wat minder luxe dan de A380, maar ook dit vliegtuig was prima te doen. Na een klein uurtje vertraging zijn we aangekomen in Colombo. Het duurde even voordat we allemaal door de visumbalie heen waren, niet omdat de papieren niet in orde waren, maar omdat de printer storing had. De koffers hadden we ook snel verzameld, zodat we snel kennis konden maken met onze chauffeur, genaamd Hema, dat kunnen we goed uitspreken, hij is erg aardig en we werden welkom geheten met een bloemenkrans per persoon, dat geeft een warm welkom. De komende weken gaan we  vervoerd worden met een mooi nieuw toyotabusje, waar Bob niet voorin kan zitten. We hebben al een hoop druk verkeer gezien, ze seinen hier met lichten en gooien dan hun auto, brommer of tuk tuk ervoor. Blij dat we niet zelf hoeven te rijden.

Aanggekomen bij ons verblijf Nature View Resorts, in het donker ziet het er al heel gezellig uit, lieve mensen die ons hebben ontvangen en  heerlijk gegeten! Rijst met curry, pikante kippenpootjes, bietjes, boontjes, een soort van heerlijke kroepoek en een salade. Nu kan ik ook best lekker en veel koken, maar de hoeveelheid die hier klaar was gemaakt, daar had makkelijk nog een gezin van kunnen eten.

Nog even een kopje thee en oploskoffie en toen konden we ons terugtrekken in onze 2 tenten die we de komende 3 nachten tot onze beschikking hebben. Welterusten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra Bernard:
    25 juli 2018
    Wat ziet dat er heerlijk uit! Dat belooft wat voor de rest van de reis! Geniet!! Dikke kus van je zus ❤️💋
  2. Sigrid:
    25 juli 2018
    Een goede reis gehad zo te lezen. Wat leuk dat jullie in tenten slapen. Veel plezier allemaal geniet ervan!
  3. Lia:
    25 juli 2018
    Wat een leuke huisjes/tenten met lekker zwembad...een super al die foto's! Groetjes aan de Hema...😁 en jullie xxxxx
  4. Mellanie:
    25 juli 2018
    Leuk om jullie avonturen mee te lezen. Heel veel plezier!!
  5. Jos:
    25 juli 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu lekker genieten.