8/8 Trincomalee

8 augustus 2018 - Trincomalee, Sri Lanka

Na het ontbijt hebben we vandaag over het strand gewandeld. Gisteren waren we rechts Trincomalee ingegaan en vandaag gingen we links. Onderweg een hoop vissersboten in het zand gezien en af en toe kwamen we een resort tegen. Na een stuk lopen hebben we even heerlijk gezwommen in de zee. De zee is hier wel een stuk zouter dan bij ons, maar wel warmer, amper schelpen en een zandstrand dat is wel erg fijn.
Weer een stuk verder kwamen we weer in een toeristisch gedeelte. Hier zaten meerdere duikscholen, waterski gelegenheden en restaurantjes. Heel gezellig. Sanne had geregeld dat we vanmiddag konden waterskiën en op een banaan zitten achter de speedboot.  Super. Daarna even een sapje gedronken en toen weer terug gelopen om lekker te gaan zwemmen in  het zwembad. Rond twee uur terug gegaan, nu met de tuk tuk. En na de lunch gingen we eerst op de banaan en dan waterskiën.  Voordat dit allemaal in gebeuren moest eerst de boot in het water worden geduwd, dat is best een dingetje en meerdere mensen helpen dan ook.
Op de banaan was FANTASTISCH! Een hoop gespetter, een hoop lol en af en toe een duik ervan af. Nadat de banaan klaar was gingen Ian en Bob waterskiën en Sanne wakeboarden. Super cool en ze mochten ook heel lang! En dat voor een habbekrats (1000 roepie pp, oftewel ongeveer €5,-).
Blijkbaar hebben ze niet veel klanten of ligt de boot niet vaak in het water, want de kapitein ging ook nog even wakeboarden.
De banaan was al even afgekoppeld, maar Nigel heeft nog heel veel pret erop gehad samen met 4 locals.  Ervan afduiken, in de golven,  elkaar ervan duwen enz. Super leuk. Hoe ze met weinig taal elkaar toch begrijpen. Ik denk dat we er anderhalf uur mee bezig zijn geweest. Misschien morgen weer! Dan moeten we vast weer helpen met de boot in en UIT het water te halen. Met circa negen man/vrouw de boot het mulle zand op trekken. Daar krijg je wel spierballen van.
De rest van de dag nog gezwommen, boekje gelezen, gegeten en Bob en Nigel hebben nog even geschaakt. Morgen vroeg op in verband een boottocht op zoek naar dolfijnen en heel misschien ook walvissen.

1. Mellanie:
    8 augustus 2018
    Weer een super dag. Erg gaaf allemaal!
    Veel plezier morgen op de boot!
  2. Sigrid:
    9 augustus 2018
    Wat een fantastisch reis zijn jullie aan het maken! Erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto’s te zien. Ik geniet mee op afstand. Nog veel plezier. Wat een mooie herinneringen zullen jullie hebben aan alles wat jullie meemaken!