7/8 Trincomalee

7 augustus 2018 - Trincomalee, Sri Lanka

We hebben een heerlijke relaxdag achter de rug. Na het ontbijtbuffet lekker gezwommen en in de zon/schaduw gelegen. Nigel was helemaal in zijn element.
Na het middaguur zijn we naar het centrum gelopen om te gaan lunchen en wat winkeltjes te bekijken.  Met de zon in onze rug was het best wel heet. We konden niet echt een lunchtentje vinden en eenmaal aangekomen bij het station hebben we een tuk tuk aangehouden. Deze chauffeur heeft ons naar een lunchplek gebracht. Ze hadden niet alles wat op de kaart stond, maar wat ze hadden smaakte goed. Ook hadden ze een tv aanstaan met een spannende film. Was weer een leuke ervaring, en voor de portemonnee is het ook leuk om te eten bij een local tentje.
Na de lunch gingen de kinderen met de tuk tuk alvast terug naar het hotel en gingen wij met de tuk tuk nog even langs de supermarkt. Even wat flessen water inslaan.
Na de supermarkt zochten we een tuk tuk,  maar vonden die nog niet, wel vonden we een kapper. Bob heeft zijn haar daar laten knippen, in een heel klein tentje, wat er aan de buitenkant niet echt aantrekkelijk uit zag, wel had deze kapper het druk met klanten. En de toeristenprijs was 250 roepie, ongeveer anderhalve euro, dat is nog eens leuk naar de kapper gaan. Misschien gaat Ian ook nog even naar deze kapper, aangezien hij na onze reis gelijk op doorreis gaat met Eline.
Na de kapper hebben we wel een tuk tuk gevonden, een man met een kindje van een jaar of 3 (denken wij), deze wilde ons wel naar het hotel brengen, maar moest eerst het kindje thuis brengen. Zo schattig, hij had hele grote ogen en zijn moeder kwam samen met hem ons uitzwaaien. We blijven een attractie  hier.
De rest van de dag rustig aangedaan, na het eten weer gevolleybald, spelletje gedaan, en van de zee, de rust en het kampvuur op het strand genoten.

1. Ingrid:
    8 augustus 2018
    Ik liep een beetje achter dus net maar even de tijd genomen om weer alles te lezen. Wat een geweldige vakantie. Heerlijk al die verhalen en foto’s. En grappig om kleine dingetjes na 24 jr nog te herkennen.
    Veel plezier nog x